Saturday 19 May 2012

Vlogging

Selalu nya tajuk mesty takdak kena mengena dengan apa benda yang  aku nak tulis.. sebab ape? sebab benda yang aku nak tulis nie mengenai kehidupan seharian aku.. kompem xde tajuk.. tapi kalau benda tu ade motif untuk aku postkan dalam blog, so adela tajuk..

anyway.. suka dengaq lagu Turning Tables.. sape nyanyi? mestyla akak aku.. Adele..!! wish i could have voice like her..! hamaigadddd33!! =)

so.. sudah sudalah perasan tuh eyh chique...! lain kali perasan lain! sekarang nie aku nak bloggingg... hahaha.. pikir pikir balek pasal blogging nie.. aku rasa macam nak buat vlogging puwn ade jugak! tau tak vlogging tu ape? obviously la semua orang tau kan... mostly orang yang minat baca blog nie.. mesty dya tahu pasal vlogging skali...

Vlogging tu kan salah satu cara pos blog jugak.. tapi selalu dibuat oleh MatLuthfi dengan IniAnwarHadi.. both of them are the most awesome guy yang berkecimpung dalam bidang vlogging.. kalau tengok Matluthfi.. dia best sebab dia banyak merepek dalam video dia AND.. bukan merepek yang bukan3 tuh oke..!!! dia selalu menyampaikan mesej dalam setiap Video dia.. and..! dia jugak tak lupa daratann yang dia orang Utara.. dia cakap utaraa..! bukan macam sesetengah orang yang dah merantau.. lupa habeh dia asal mana..! tapi aku? aku stakat blog ja.. so aku punya tulisan puwn ada la sleng2 KL ckt... sebab I tried to standardize penggunaan bahasa dalam blog aku supaya orang senang nak paham! kalau aku tulis bahasa pekat aku.. Penang kan.. nanti tak dak sapa paham plak kecuali Penang Peoples..!!~ Imagine.. semua blogpost aku.. aku tulis bhs cmnie..


"Arini cheq lapaq ni! tang mana nak mencekik tak tau! cheq dh la taktau nak pi mana! raplah terok da nie!!" 


agak2 kan.. orang Tengganu paham tak aku cakap apa? orang Johor? Sabah? semua tau ka perkataan Cheq, Raplah, Tang? hahaha.. so.. aku bukan bajet aku dok KL dah lama dah.. pastu blogpost aku puwn kena KEyel gitu uolls..! nonono!! not in a million yeaaarrrsssss!!!~ and so if u wanna say that im bajet.. go ahead larhh! i dun care neither.! whatttttevvaaaa!!!~


Eyh.. dah! aku dah merepek dah! anyway! pasal IniAnwarHadi! he's awesome sebab dia punya video in English peoples.! he's very good in speaking! and i looooooove the way he talk! real like mat saleh oke! but his slang a bit macam black people punya slang.. yang tu yg aku suka oke! black people punya slang is the best! and he can make it..! he can do it..! he had the slang! and thats why i Adore Anwar Hadi! :)


So.. Chique.. bila lagy nak buat vlogging? tak tau la..! sebab aku rasa aku depan video sangat lah busuuukk!!!~~~~ takk hot gituu!! wahaahhaha!!! but... I'll try to make one Video.!! Soon! :)

No comments:

Post a Comment